![]() |
Auke Visser´s ESSO Tankvaart Mij. Site | home
![]() ![]() ![]() ![]() Rotterdam (1) - (1895-1924)
![]() Zie ook / See also :
![]() ![]() De eerste "Rotterdam" had met twee schoorstenen een opvallend silhouet.
In 1912 werden de 4 stoomketels vervangen door 2 grotere stoomketels.
Hierbij werden tevens de 2 schoorstenen vervangen door één enkele.
Verkocht in 1924 naar Italie, als "Olanda".
Gesloopt in 1932 te La Spezia.
Silhouette drawing "Rotterdam (1).
Silhouette drawing "Rotterdam (1), after rebuilding in 1912.
De "Rotterdam (1)", met de APC maatschappij-vlag in top.
De Scheepswerf Palmers' SB. Iron & Co, Ltd, Newcastle, heeft een van de grootste schepen op zee, voor het vervoer van olie in
bulk, gebouwd - het stoomschip Rotterdam (1) .
Deze foto toont de tankstoomboot "Rotterdam (1)", welke uit het gegraven dock van Palmer's Shipbuilding and Iron Company
wordt gesleept. Ze bezette het dok van deze werf voor 137 dagen, na aan de grond, bij Newloundland, te zijn gelopen, in 1897.
--------------------
The Shipyard Palmers' SB. & Iron Co., Ltd., Newcastle, has constructed one of fhe largest vessels afloat for carrying oil in
bulk - the steamship Rotterdam (1).
The picture shows the tank steamer "Rotterdam (1)", towing away from the yard of Palmer's Shipbuilding and Iron
Company. She occupied the graving dock of this company for 137 days after grounding on the coast of Newloundland in 1897.
![]() "Rotterdam (1)".
"Rotterdam (1)" in dry-dock, place and date unknown.
![]()
![]() ![]() (Bron : Scheepvaart van 11 april 1899)
![]() "Rotterdam (1)", nu met één schoorsteen.
( Photo thanks to Roel Zwama ).
![]() ( Photo thanks to Roel Zwama ).
![]() Painting by unknown artist from the "Rotterdam (1)".
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||